Опубліковано: 2009-08-09 21:27:06
Бабусям корисно читати, а не дивитися телевізор
--------------------------------------------------------------------------------
Читання й пізнавальні ігри у літньому віці запобігають втраті пам’яті. Такого висновку дійшли американські психоневрологи, розглянувши роботу мозку 197 осіб 70-89 років з початковими стадіями порушень і понад 1000 здорових людей віком 50-65 років.
Виявилося, що читання книг, участь у різних іграх, використання комп’ютера, виготовлення гончарного посуду й вишивання в пізні роки життя на 30-50 відсотків знижують втрату пам’яті. Крім того, корисно менше дивитися телевізор.
Дослідження також показало, що люди середнього віку, які беруть участь у громадському житті й читають книги та журнали, на 40 відсотків рідше мають проблеми з пам’яттю у старості. Результати цього дослідження свідчать, що старіння - це не пасивний процес, якому нічим не можна зарадити. Участь у простих пізнавальних заходах або цікаве хобі здатні захистити мозок від деградації.
Вітаміни проти глухоти
Вітамінні добавки, що містять антиоксиданти, бета-каротин, вітаміни С й Е та мінеральний магній, здатні запобігти втраті слуху. Так стверджують американські отоларингологи, провівши дослідження на тваринах.
Під час експерименту вітаміни захистили морських свинок від чотиригодинного впливу шуму 110 децибел - рівень, що дорівнює гуркоту рок-концерту.
Лікарі вважають, що вітаміни можуть бути ефективним профілактичним засобом від тимчасової, а потім і постійної втрати слуху. Тимчасова втрата слуху зазвичай виникає після дії голосних шумів (наприклад, прослуховування музики в плеєрі на максимальній гучності) і триває протягом декількох годин або днів. На жаль, мільйони людей мають такі порушення роботи клітин внутрішнього вуха. Медики мають намір провести дослідження дії вітамінів серед студентів, працівників фабрик і військовослужбовців, які найчастіше потерпають від слухової дисфункції.
Джерело: Високий Замок - інтернет версія, http://www.wz.lviv.ua